torsdag 1. mai 2014

Ny lue til lillemor

Lillemor har fått ny lue i deilig silke/alpakka. Hun trengte en ny lue som ikke var for tykk men som varmer godt likevel. Jeg ville ha en lue som hun kunne bruke både til fint og til hverdags og som passet til endel av garderoben hennes.  Derfor falt valget på en enkel hvit lue.
Luen er strikket ovenfra og ned og jeg har tatt utgangspunkt i en oppskrift fra petit purls, men  jeg valgte et tynnere garn og pinner nr 3 og 2,5 til bråtet. Jeg la ut til 84 m og strikket til passe lengde og den passer perfekt til min 2 1/2 åring!

 Selve avfellingen var veldig vanskelig å få både fin og løs nok. Jeg måtte rekke opp flere ganger for å få det løst nok, og endte opp med å bruke pinne 7 (!) til avfellingen.. Men luen sitter veldig fint på og sklir ikke opp under aktiv lek, og det må jo være et stort pluss!




Mønster: Jeg har tatt utgangspunkt i en oppskrift fra petit purls.
Garn: Drops babysilk alpakka, naturhvit
Pinner: 3 og 2,5.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar