lørdag 17. mai 2014

Guttestrikkebokalue

Lillemor har fått enda en ny lue! Denne gang med oppskrift fra den store guttestrikkeboka.



Luen er strikket i pickles sitt Abuelita 3-tråds garn. Deilig mykt og passelig tynt garn for en vårlue! Jeg har ikke brukt dette garnet før, men har allerede begynt å ønske meg en hel jakke til meg selv i dette garnet. Jeg er spent på hvordan det holder seg i bruk og om det nupper veldig, erfaring med merinoull fra tidligere tilsier nettopp det.. 




Luen er strikket i størrelse 18 mnd, men jeg la til en halv cm på lengden. Det kunne jeg ha spart meg, for luen er akkurat litt stor for min jente på 2 1/2 år (som muligens har litt lite hode i forhold til lueoppskrifter..) Jeg ble veldig fornøyd med fellingene på toppen og så ble den jo ekstra søt med en tupp til slutt!


Lillemor måtte jo selvfølgelig få en sløyfe på luen sin. Vi vil jo ikke at hun skal bli forvekslet med en gutt der hun kommer med en mørkeblå lue.. 
Sløyfen er strikket rundt på tre pinner. Jeg la opp 15 masker og strikket til ønsket lengde. Sydde sammen på sidene og snurret et par ganger rundt på midten. Enkelt og greit.


Oppskrift: Stripelue fra Den store guttestrikkeboka
Garn: Abuelita 3-tråds garn fra Pickles
Pinner: 2,5
Størrelse: 18 mnd 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar