lørdag 10. mai 2014

Nyfødtsett til liten snuppe

En liten Bellatrøye til en liten prinsesse! Perfekt tynn og varm til en sommerbaby. Strikket i nøstebarn sitt to-tråds lammeull i fargen natur. Myk og god. Det som er så fint med dette garnet er at plagget mykner seg opp jo mer man bruker det :-)
Jakken er strikket i str nyfødt, så jeg gikk ned to mønsterrapporter i forhold til oppskriften, men valgte å nesten følge målene for 0-3 mnd. Dermed ble jakken litt smalere og nettere, og passer nok ganske fint for å reise hjem fra sykehuset med. 
Luen er i mykeste silkealpakka og heter lettstrikka lue fra nøstebarn. Jeg har fulgt oppskriften ganske greit, men valgte å lage i-cord snorer i stedet for heklede, både fordi jeg synes det er penere men også fordi jeg synes det holder seg bedre. Jeg hadde denne lue i flere varianter til lillemor da hun var baby, og den sitter så utrolig godt på hodet. Absolutt er favoritt!







Luen
Mønster: Lettstrikka lue fra nøstebarn
Str: 2-4 mnd
Garn: Drops babysilk alpakka
Farge: Naturhvit 
Knapp: Rosa perlemorsknapp fra den lokale garnbutikken

Jakken
Mønster: Bellatrøye fra heftet babystrikk på pinde 3 av Lene Holme Samsøe
Str: Nyfødt
Garn: Nøstebarn 2-tråds
Farge: Naturhvit
Knapper: Lyse treknapper fra Ebay

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar