onsdag 2. juli 2014

Babyjakke


En ny jakke er akkurat kommet av pinnene. Denne gangen var lille niesen på 10 uker den heldige. 
Jeg lette lenge etter en oppskrift som både var enkel og med noe ekstra, men fant ikke noe som passet med ideene mine. Så da måtte jeg strikke etter mitt eget hode..


Jeg la opp 125 masker og satset på at det skulle være passende til ca. 3-6 måneders størrelse. Jeg valgte å strikke knappestolpen med hele veien opp, og på en babyjakke funket det veldig greit. 


Fotosession ute funker veldig bra for både store og små!


Utfordringene med jakken kom på slutten når jeg skulle felle inn mot halsen. Det var ikke så lett å skulle ta hensyn til hullborden samtidig som jeg ville ha halslinningen litt rund. Med litt prøving og feiling og litt hjelp av en annen veldig hyggelig strikkekyndig, ble resultatet ganske bra :)


Knappene er av tinn og er kjøpt på husqvarna i Bergen sentrum. Må si jeg synes de ble veldig søte til jakken, og var egentlig prikken over i'en.

Oppskrift: Min egen
Garn: Sandnes Duo, mørk lilla
Knapper: 5 stk tinnknapper fra husqvarna
Pinner: 2,5 og 3

2 kommentarer:

  1. Guriland så fin jakken ble. Du er virkelig et naturtalent !!!

    Klem fra Kjersti

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe :) Tusen takk Kjersti :) Mottaker ble også ganske fornøyd med den, og nå passer den bra sånn at hun får brukt den hele seinsommeren og høsten :)

      Slett