lørdag 30. august 2014

Helt enkel raglansgenser


Helt enkel raglansgenser er kommet av pinnene. Denne gangen har jeg strikket uten oppskrift, bare tatt litt utgangspunkt i forskjellige genseroppskrifter. Genseren er en gave til lillemor sin fetter som fylte 3 år i helgen. Mamma'n hadde et ønske om en tynn ullgenser, og da var det bare til å svinge seg rundt å strikke i en fei.

¨

For lenge siden begynte jeg på en genser til en annen liten gutt, men av en eller annen grunn (mest sannsynlig fordi noen kjekkere strikkeprosjekter dukket opp..) var den blitt liggende som en UFO i strikkekurven. Da var det veldig greit å bare kunne ta den opp, og fortsette på den, når tiden var litt knapp. Men ikke husket jeg hvilken oppskrift jeg hadde begynt på og ikke hadde jeg nok garn av det mellomblå babyullgarnet, så litt rester fra garnlageret måtte fram.


Lyseblå og lysegrå alpakka og en rest mørkeblå mernioull ble tryllet fram og genseren ble fullført.


Røde knapper passet veldig godt til, og ble igrunnen prikken over i'en!
Jeg har ikke før pleid å bruke forskjellige garnkvaliteter i et strikkeprosjekt, men det så ut til å gå veldig greit. Vi får se hvordan det blir i bruk, og om det er noe jeg kommer til å gjøre igjen. 


3-åringen fikk også ny kul bukse med et stilig belte og en tynn bomullslue. 
Klar for utelek i sandkassen i høst altså!


Oppskrift: Ingen
Garn: Babyull (mellomblå), Sandnes alpakka (lysblå og lys grå), Pickels 3-tråds abuelita (mørkeblå)
Størrelse: ca 4 år
Pinner: 2,5 og 3
Knapper: Fra knappeboksen


5 kommentarer:

  1. Kjempe fin genser, spennende med ulike garn pleier ikke å være så tøff på slikt jeg hehe

    SvarSlett
    Svar
    1. Ikke jeg heller i grunnen, men det så ut til å gå fint altså ;-)

      Slett
  2. Kul genser! Perfekt til utelek i høst:)

    SvarSlett
  3. Dette blir nok en populær genser nå fremover. Jeg syns det ble veldig fint med den fargeinndelingen:) De røde knappene ble virkelig prikken over i-en.

    SvarSlett