mandag 12. mai 2014

Jakke og lue til ny verdensborger

 En liten jakke og en liten lue til en liten gutt som kommer til verden i slutten av mai. Da jeg strikket jakken rett før jul var garnvalget naturlig, Drops Nepal - varmt og tykt og mykt.. men nå som sommeren nærmer seg så lurer jeg på om lillegutt får brukt settet i det hele tatt. Strikket i str 3 mnd så passer det nok midt på varmeste sommeren.. Hmm, det er tanken som teller (?!)


Knappene er fra en gammel vest som jeg kastet for en stund siden men som jeg passet på å klippe av de fine knappene på først. Jakken har lagt ferdig i ventekurven siden rett etter jul, men helt ferdig har den ikke vært, for knapper er jammen et tiltak å sy på.. Enda så fort gjort det er når man bare gjør det.. Men nå nærmet det seg permisjonstid for mammaen til lillegutt og da var det jo bare å få den ferdig!



Jeg synes jakken har så fine detaljer,  passelig nøytral men likevel med litt farge.


Luen er strikket litt på feelingen, og burde nok vært litt større for å kunne brukes sammen med jakken.  Jeg er litt redd den er i minste laget og passer nok kanskje best til helt nyfødt.. Den passet nemlig ganske godt til 2 åringens babyborn dukke..


Lue
Oppskrift: Jeg har tatt utgangspunkter i denne fra Petit Purls
Garn: Drops Nepal
Farge:  Grå og petrol

Jakke
Oppskrift: 1313 Enkel strikk, hefte fra Sandnes garn.
Garn: Drops Nepal
Farge: Grå og petrol
Knapper: Metallknapper fra lageret

1 kommentar: