tirsdag 2. desember 2014

Nisselue må man ha!



Hjemmestrikket nisselue må man nesten ha når man har en strikkende mamma. 


Luen er strikket i fjor, rett før jeg fant ut at det hastet med å få bestilt julekort.. Jeg har vel i grunnen tatt utgangspunkt i oppskriften til to vrange (sjekk ut bloggen hennes, utrolig mye fint!), men siden det måtte gå litt fort i svingene er den strikket på pinne 4,5 og 5,5 med dobbelt garn, og dermed måtte mikse og trikse det litt til.. Begynte med å legge opp 84 m istedet for 100 m.


'

Her er bilder fra julekort fotosession i fjor.


Og her er bilder fra julekort fotosession i år.


Kjekt med fotogent barn som vet å smile sjarmerende til kameraet ;)

Oppskrift: Litt min egen og litt to vrange's nisselue
Garn: Noe nillegarn
Farge: Julerød
Pinne: 4,5 og 5,5
Str: 2 - 100 år 





5 kommentarer:

  1. Klart man må ha hjemmestrikket nisselue når man har en strikkemamma :) Nydelige bilder!

    SvarSlett
  2. Så fine bilder! Jeg får skikkelig julestemning av dette :)

    SvarSlett
  3. Så nydelig lita nissejente! Knerten min skal få slik til neste jul:)

    SvarSlett
  4. Så fin hue!! Denne trur eg eg må strikke til neste år! Kjempefine bilder du tar! :)

    SvarSlett
  5. Fiiiine bilder! Selvfølgelig må nisselua være hjemmestrikket!:)

    SvarSlett